zondag 17 juli 2016

Illustration Sunday #26

Het is zondag! Tijd voor een illustration Sunday, waar ik jullie mijn gemaakte illustraties laat zien van afgelopen week. Ik ben druk bezig om mijn huidige schetsboek vol te krijgen. Ik hoef nog maar een paar pagina's. Mag ook wel eens, want ik ben in augustus begonnen, dus al bijna een jaar geleden! De reden waarom dit zo lang duurt zal ik zo met jullie delen. Nu eerst de illustraties!


Ik heb dit keer weer een aantal karakters getekend. Dit is uiteindelijk het gene wat ik het leukst vind om te doen, maar ik wilde wat meer experimenteren en ook niet altijd hetzelfde tekenen. Dus ben ik afgelopen tijd ook meer volledige illustraties en achtergronden gaan tekenen. Ik miste het toch wel, dus deze week weer een aantal karakters. Ik vind het gewoon zo leuk om met gezichtsuitdrukkingen te spelen en iets 'leven' te geven. 
 
Haren tekenen blijft ook wel een favoriet. Dit zwarte haar heb ik met een brush pen getekend. De foto geeft het niet goed weer, maar ik vind het effect van de zwarte inkt op dit papier zo mooi!  


Van deze illustratie vond ik de kleuren erg mooi.
En dit is dan de reden waarom mijn schetsboek nog niet vol is.. Ik heb een schetsboek die iets groter is dan een A4. en op deze foto kun je zien hoeveel tekeningen op 1 pagina passen. Ik teken vrij klein, wat maakt dat het erg lang duurt voordat dit schetsboek vol is. 1 van de redenen waarom ik de volgende keer een kleiner schetsboek wil. Want een jaar is zo wel erg lang.. Wel leuk om te zien hoeveel ik al vooruit ben gegaan in vergelijking met aan het begin van dit schetsboek.
En er was nog 1 plekje over op die pagina! Ik vind het zo leuk om mooi 'flowy' haar te tekenen. Geeft gewoon zoveel leven aan een tekening. Gekleurd haar is ook erg leuk. 
Ook heb ik deze week een nieuw materiaal getest. Ik wil meer oefenen met gouache. Gouache is een materiaal op waterbasis, het zit eigenlijk tussen acryl en aquarel in. Het is veel meer dekkend dan aquarel maar droogt wel mooi mat op. Het is nog heel erg oefenen.. maar ooit gaat het me lukken dit te beheersen. Ik vind het wel erg leuk!

Dat was alles voor deze week! Ik moet nog 5 a 6 pagina's (ik werk ook nog eens dubbelzijdig in dit schetsboek.. wat heb ik mezelf aangedaan). Ik hoop dat ik het deze zomer kan afronden. En dan een nieuw schetsboek uitzoeken! Ook een hele opgave.

3 opmerkingen: