dinsdag 17 mei 2016

Moestuin(tjes) update!

Ik vergat een update te plaatsen van mijn moestuin! Dus deze foto's zijn eigenlijk van 2 weken geleden, maar dat maakt niet uit toch? Zo kunnen jullie wel zien hoe het met mijn moestuin gaat. Het gaat snel! Zeker toen het nog zo mooi weer was. Nu moet ik iets meer geduld hebben want alles groeit niet meer zo snel door de kou. Kijk mee om te zien hoe mijn plantjes er bij staan. 

Allereerst de cherry tomaten! Die doen het goed. Ze worden steeds groter en steviger. Inmiddels zitten er zelfs al bloemetjes aan. Ze mogen nog niet naar buiten omdat het nog wat te koud is. Dat is wel jammer want ze nemen steeds meer ruimte in.

De basilicum doet het ook steeds beter. Ik vind het nog best een kieskeurig plantje. Een paar blaadjes hebben zon schade, maar voor de rest ziet het er goed uit. Ook al een beetje van geoogst.
Buiten groeit ook alles goed. De aardbeien krijgen steeds meer bloemetjes. Ik kan niet wachten tot er aardbeien kunnen worden geoogst! Ik hoop dat deze lekker zijn. Van sommige planten weet ik niet eens wat voor ras het is, dus dat is een verrassing.
De rode uien willen niet zo goed. Nu wist ik ook dat dit lastig te kweken is. Meer dan de helft is niet omgekomen. Ondertussen heb ik wat bij gezaaid en dat gaat al iets beter. Maar voor uien moet je veel geduld hebben...
De rucola blijft ook maar door groeien, ik heb er zelfs al lekker van gegeten.
De worteltjes staan er ook mooi bij. Ben daar erg benieuw naar!
Kropsla groeit enorm snel met het warme weer! Soms moet ik ze even een beetje afdekken want anders hebben ze het te warm, maar over het algemeen gaat het prima. Begint al steeds meer een krop te vormen.
De sugar snaps worden steeds langer.. nog geen bloemetjes gezien!
De eerste radijsjes kunnen inmiddels worden geoogst.
En dit moet een snack komkommer plant worden.. In 2 weken tijd is het al aardig gegroeid maar ze groeien niet zo snel als bijvoorbeeld courgette.
En dit is de klimcourgette. Hij wordt al heel mooi stevig en steeds hoger. Ook zitten er al veel bloemknoppen aan!
En nu twee weken later heb ik een klimrek geplaatst voor de plantjes. Hier moeten straks de klimcourgette, zonnebloem, snackkomkommer en cherry tomaatjes bij op groeien. Voor nu heb ik er al sugar snaps aan bevestigt. Die klemmen zichzelf zo leuk vast. Heel ander gezicht zo zonder de kweekbakken, maar het gaat allemaal erg goed.

Dat was het dan, hopelijk vond je het leuk om mijn moestuin update te zien. Ik merk dat het een beetje stil is op mijn blog. Dit komt mede door mezelf denk ik. Ik ben aan het nadenken hoe ik dat veranderen kan en wat voor richting ik precies op wil met de blog. Als je suggesties hebt is dat altijd welkom. 

1 opmerking:

  1. Wow wat gaat dat hard zeg! Ik heb in de vensterbank ook wat moestuintjes staan (meerderheid was van de AH actie), maar alleen de augurk en cherrytomaatjes (de plant dan) groeien hard!

    BeantwoordenVerwijderen