zondag 10 april 2016

Illustration Sunday #24

Het is weer zondag! Tijd om mijn tekeningen van afgelopen week te laten zien. Ik heb nog steeds wat last van artblock, maar veel tekenen helpt hopelijk om daar overheen te komen. Dus dat heb ik mij maar voorgenomen voor de komende tijd. 



Het zijn dus tekeningen waar ik zelf niet heel erg tevreden over ben. Niet omdat ze zo super slecht zijn, maar het is niet wat ik wil en het gevoel mist. Soms heb je dat, dan ben je er even helemaal uit. Soms wanneer ik last van artblock heb dan lukt het tekenen helemaal niet. Dit keer krijg ik best iets op papier, maar niks waar ik nou echt blij van wordt. Ach ja, komt vanzelf weer.
Voor mijn verjaardag had ik een aantal kleuren ecoline gekregen. Hiermee heb ik wat geĆ«xperimenteerd op deze pagina. Licht geel, licht blauw, licht roze, rood en de kleur van de achtergrond is allemaal ecoline. Ik moet er nog steeds aan wennen.. Voor kleine oppervlakken is het best mooi, maar grote oppervlakken zoals de achtergrond krijg ik echt niet egaal. Maar verder vond ik dit best een leuke tekeningen. Een beetje een soort prikbord/polaroid idee.  
Het meisje links was weer een oefening met ecoline. Alles wat rood is is met ecoline gemaakt. Zo vind ik het wel weer een mooi effect geven, juist heel egaal en erg fel van kleur. De tekening zelf vind ik alleen helemaal niks. Nou ja, vooral haar hoofd en het hoedje vind ik niet leuk. Hij klopt niet helemaal. Het meisje ernaast is weer in aquarel gemaakt. Op zich best leuk, maar zoals ik eerder al zei het gevoel mist een beetje. Het is niet helemaal wat ik wil.. 
Ik bleef ondertussen maar nadenken over wat ik dan wel wilde.. Eigenlijk miste ik een beetje een verhaal in mijn tekeningen. Het zijn platte tekeningen ipv illustraties. In deze tekening heb ik dat proberen toe te passen. Er valt meer te zien, maar alsnog was ik niet tevreden.  
Toen besloot ik uit frustratie maar weer iets realistischer te tekenen dan ik normaal doe. Dat is iets wat altijd goed gaat eigenlijk.. En ja hoor, hier ben ik dan wel weer tevreden over. Maar eigenlijk wil ik een beetje van deze stijl afstappen en er meer fantasie in leggen, maar ik weet nog niet hoe. Desondanks best goed gelukt. Wie weet halen dit soort tekeningen mij wel uit het artblock.

Tot de volgende keer! Hopelijk heb ik dan wat meer te delen waar ik zelf ook tevreden over ben. Ik merk dat ik nog erg zoekende ben naar mijn illustratie stijl, iets wat er bij hoort natuurlijk en waar jaren over heen gaat. Zo nu en dan heb ik dan zo'n periode dat niks wil en ik niet weet wat ik leuk vind. Gelukkig weet ik inmiddels ook dat dat altijd wel weer goed komt.

1 opmerking:

  1. Het idee van je eerste tekening is echt heel leuk! En ecoline past wel goed bij je tekenstijl vind ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen