zaterdag 24 oktober 2015

Inktober #4

Nummer 4 alweer! Nog 1 weekje volhouden en de inktober challenge is alweer voorbij. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het deze week best een beetje moeilijk had om dat elke dag tekenen vol te houden, maar het is gelukt. Soms vergat ik het even op instagram te zetten of had ik het gewoonweg te druk om foto's te maken, maar ik heb in ieder geval getekend en daar gaat het om. Weer 7 tekeningen deze week. 

Wil je weten wat inktober is, klik dan hier: klik
 We beginnen deze week met dag 18. Vorige week sloot ik af met een pagina vol konijntjes, en deze week begin ik daar mee. Je kunt het een konijnen obsessie noemen (er komen meer konijnen aan in deze blogpost), maar ik probeer wat een studie te doen in hoe ik konijnen tekenen wil en hoe ze er precies uit zien en hoe ik hun vacht het beste kan tekenen etc.
 Zie, weer een konijn.. Deze vind ik zelf iets minder mooi.
 Toch ook maar wat anders getekend, dit is dag 20. Ondanks dat deze tekening niet perfect is (hier en daar klopt t niet helemaal) vind ik hem wel iets hebben. Simpel, maar toch wel leuk.
Dag 21 was mijn favoriete tekening van deze week. Ik heb niet alleen veel plezier gehad in het tekenen hiervan, maar ik vind t resultaat ook leuk geworden. Ik blijf vallen voor de gekke gezichtsuitdrukkingen. 
Dag 22, weer konijnen.. Dit keer om te zien of ik ze ook meer in een cartoon achtige stijl kan tekenen, maar ik vind de vorige stijl die ik gebruikte toch leuker! Weet ik dat ook maar weer. Al is het misschien ook een beetje oefenen. 
Op dag 23 had ik eigenlijk geen tijd om te tekenen.. En dat is te zien vind ik zelf. Maar goed, ik heb in ieder geval even een fineliner op papier gezet! Ik heb wel lol gehad aan de verschillende texturen in deze tekening, van bijvoorbeeld de muts en de sjaal. En de paraplu vind ik wel leuk geworden.
En als laatste dag 24! Dit keer een gouden gel pen gebruikt voor de details van haar piercings. Al vind ik dat ze ook best als een jongen door kan gaan, maar goed. Het moest een meisje zijn. Haar gezichtsuitdrukking vind ik wel leuk geworden.

Nog 1 week. Ik zie er stiekem een beetje tegen op. Ik heb het steeds zo druk dat het niet lukt om te tekenen. Uiteindelijk presteer ik dan toch wat, maar ben ik vaak ontevreden over de tekeningen. Ik hoop dat ik deze week meer tijd heb om de challenge leuk af te sluiten. We zullen zien. Het is hoe dan ook tot nu toe erg leerzaam geweest! Wat vind jij van de tekeningen van deze week?

1 opmerking:

  1. Ik vind die konijntjes echt geweldig! Ze zien er allemaal zo lief uit ;)

    BeantwoordenVerwijderen