woensdag 20 mei 2015

Gehaakte vlaggetjes

Afgelopen week waren mijn opa en oma 50 jaar getrouwd, omdat dit natuurlijk een hele bijzondere gelegenheid is wouden we graag iets speciaals voor hun doen. Mijn tante en ik besloten in het geheim hiervoor vlaggetjes te haken om de ruimte waarin zij dit vierden te versieren. We zijn hier druk mee bezig geweest en ik vond het resultaat zelf heel leuk en vrolijk geworden. Vandaag laat ik jullie zien hoe ik dat heb gedaan.

We hebben vlaggetjes gehaakt die volledig bestaat uit stokjes en in het midden (doormiddel van filet haken) een open hartje gemaakt. Die zijn op deze foto's wat lastig te zien, maar ze zijn er toch echt. Alles is gemaakt met katoen in regenboog kleuren.  
We hebben er een hele hoop gemaakt en aan elkaar bevestigd met een witte en grijze rand. Dit vonden we wel sportief staan. Onder aan elk vlaggetje hangen 2 bolletjes met een zilver 'kraaltje'.  
Ik heb alles met een 3mm haaknaald gehaakt, behalve de bovenste grijze rand. Deze is met een 2mm haaknaald gemaakt, anders ging de rand te bol staan. Ik vond het erg leuk om deze vlaggetjes te haken. Zeker ook leuk voor een kinderfeestje of als cadeautje voor iemands verjaardag. Of natuurlijk wanneer je zelf iets te vieren hebt. Het vrolijkt een ruimte helemaal op. En je kunt het in zoveel kleuren maken als je zelf mooi vind. Alleen maar roze of blauwe tinten voor een babyshower is ook een leuk idee! 
Ik had afgelopen tijd steeds niet zo'n zin meer om te haken, maar door dit projectje begin ik er weer een beetje in te komen. Toch wel leuk om te doen. Mijn opa en oma waren er ook blij mee. Er zat wat tijdsdruk achter, dus ik ben ook wel blij dat het af is nu, maar het was wel erg leuk om te doen. 

6 opmerkingen:

  1. Wat schattig!
    Ik meen mij te herrineren dat je al eerder iets met gebreide vlaggetjes had gedaan en dat ik dit toen ook leuk vond, kan dit kloppen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik heb een poos geleden een slinger met sterretjes gehaakt, misschien bedoel je dat? http://craft-and-create.blogspot.nl/2015/04/gehaakte-sterretjes-slinger-voor-de.html

      Verwijderen