donderdag 16 april 2015

Gehaakte sterretjes slinger voor de instaswap. (patroon)


Ik ben al druk bezig met cadeautjes maken en inpakken voor de instaswap. Als je niet weet wat een instaswap is, kijk dan hier eventjes. Ik wilde iets leuks haken als cadeautje en kwam op het idee om deze sterretjes slinger te maken. Dit kan erg leuk staan in je interieur. Ik heb voor neutrale kleuren gekozen (wit en grijs) maar je kunt er natuurlijk ook een regenboog slinger van maken als je dat wilt. Vandaag deel ik het patroon met jullie.

Stap 1: Haak een magische ring en 1 losse. Haak in de magische ring 15 stokjes en sluit het rondje met een halve vaste in de eerste steek. Trek de ring goed dicht. 
Stap 2: Haak 6 losse. Nu gaan we in deze losse haken, sla 2 over en maak een vaste. In de volgende losse haak je een half stokje en in de laatste 2 haak je stokjes. Zo heb je een driehoekje gemaakt. Dit is de eerste punt van je ster.
Stap 3: Sla 2 steken over een steek je naald in de derde steek. 
Stap 4: maak hierin een halve vaste om je driehoekje te bevestigen aan het rondje, zoals in de foto hierboven te zien is. 
Stap 5: Haak zo door tot je bij de laatste punt van je ster bent. Sla weer 2 steken over en maak een halve vaste en hecht af. Nu is je eerste sterretje klaar. 
Je kunt zoveel sterretjes maken als je wilt, in zoveel kleuren als je zelf mooi vind! Vervolgens pak je 1 van je gekozen kleuren en steek je je haaknaald in de punt van 1 van je sterretjes. Haak hierna zoveel losse als je wilt om er een ketting van te maken en steek weer in een nieuwe ster, maak een losse en herhaal. Ik heb elke keer 15 losse gehaakt tussen de sterren. Ga zo door tot je slinger de gewenste lengte heeft en klaar is je slinger!
En dit is dan het eindresultaat! Schattig toch? Ik vind het super leuk staan. Zo'n slinger is helemaal niet moeilijk om te maken en staat erg leuk in je interieur. Het viel mij op dat de sterretjes soms een beetje omkrulden. Je kunt hiervoor je slinger strijken (kijk dan wel even op de voorschriften op het label van je garen, acryl kan bijvoorbeeld smelten), maar ik heb het tussen een dik boek gelegd. Dat werkt ook. 


Zo'n slinger staat heel erg mooi aan een plank, aan een kast, kapstok of wat je ook maar wilt. Het vrolijkt je huis gelijk een beetje op. Ook erg leuk voor een kinderkamer. Ik hoop dat mijn swapmaatje hier blij mee is. Ik vond het in ieder geval erg leuk om te maken..








4 opmerkingen:

  1. Zit er leuk uit! Perfect voor tijdens de kerstperiode ook of voor in een studentenkamer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, inderdaad! Dat zou ook erg leuk staan denk ik :) Dankjewel!

      Verwijderen
  2. Leuk! En het ziet er vrij simpel uit, misschien dat ik hem ook wel ga maken. :)
    Dankjewel voor het idee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Het was inderdaad helemaal niet moeilijk. Ook wel eens fijn :) Het kriebelt mij al om er nog 1 te maken, want ik vond het stiekem wel leuk staan op mijn kast. Graag gedaan!

      Verwijderen