zondag 18 januari 2015

Mijn eerste lalylala!

In mijn vorige blogpost liet ik zien dat ik nieuw garen had gekocht (nou ja.. eigenlijk gekregen!) en vandaag laat ik jullie zien wat ik er uiteindelijk van gemaakt heb. Ik had al heel lang in gedachten om een Lalylala te maken. Dit zijn leuke amigurumi's (http://www.lalylala.com) die op het moment heel bekend zijn in de 'haak wereld'. Ook wou ik heel graag het stonewashed garen van scheepjeswol eens uitproberen dus dit was de ideale kans hiervoor. 

Er zijn zoveel leuke lalylala patronen waar je uit kunt kiezen dat het in het begin best een beetje lastig was om te bepalen welke ik wou gaan maken. Ik wou het liefst Lupo het schaap maken, maar gezien dit mijn eerste lalylala was (en ik niet zeker wist of dit een succes zou worden) leek het mij verstandig om die te bewaren voor later. Kira de kangoeroe vond ik ook erg leuk met haar kleine baby in de buidel, dus die is het geworden.

Er heeft veel tijd in gezeten. Ik heb elk onderdeel meerdere keren opnieuw moeten maken. Eerst klopte het formaat van het hoofd niet, toen had ik uiteindelijk het hoofd en het lichaam af en kwam ik erachter dat ik in het begin van het lichaam een foutje had gemaakt en kon ik weer helemaal opnieuw etc. 1 tip: ga nooit haken als je moe bent. Ik dacht dit doe ik even lekker tussen de feestdagen door, maar achteraf heeft me dat alleen maar meer werk bezorgd. Maar ach, ik vond het wel heel leuk om te doen. En ben nu wel erg tevreden over het eind resultaat.

Alles heb ik met stonewashed gehaakt. Dit geeft zo'n mooi verwassen/verouderd effect! Het was wel even wennen om met dit garen te haken. Het pluist een beetje waardoor het lastig is om een deel weer uit te trekken als je een fout hebt gemaakt (het garen gaat aan elkaar knopen) ook is het iets stugger dan wat ik gewend ben gezien ik normaal haak met acryl en dit ook gedeeltelijk katoen bevat. 

Kira's baby vond ik ook een erg leuke toevoeging. Ik heb kleine zwarte kraaltjes gebruikt als oogjes, want ik had niet zulke kleine veiligheidsoogjes. Dit vind ik zelf best leuk lijken zo. De sjaal van Kira heb ik ook gehaakt. Je kunt er voor kiezen om dit te breien, maar gezien ik zelf niet breien kan koos ik er voor om dit ook te haken. Ik ben dol op deze paars roze kleur van stonewashed. Dit geeft de pop iets meer kleur, anders zou het wel een erg grijs geheel worden. 

Uiteindelijk is de kangoeroe zo'n 35 centimeter hoog geworden. En dit met een 2,5mm haaknaald! Kun je nagaan hoe groot het zou worden met stonewashed XL of een grotere haaknaald. Ik moet alleen nog even een mooi plekje voor haar vinden, ze neemt iets meer ruimte in dan gedacht. Ik denk dat ik binnenkort snel nog een lalylala zal haken. Stiekem ben ik wel een beetje verslaafd geraakt.. 

Wat vinden jullie van de lalylala's? Welke lalylala vind jij dat mijn volgende moet worden? 






6 opmerkingen:

  1. Hoeveel bollen heb je hiervoor gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 2 van de hoofdkleur (grijs dus) en 1 wit en 1 zwart, maar die heb ik niet helemaal opgebruikt.

      Verwijderen
  2. Nog 1 vraagje hoor...;)
    Ik lees bij het hoofdje overal over problemen met het formaat, weet jij of je de groene instructies van het hoofd ook hebt meegehaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die heb ik mee gehaakt :) Merkte dat anders het niet mooi werd. En geen probleem hoor :)

      Verwijderen