dinsdag 26 augustus 2014

DIY - De spuitbus



Met een spuitbus kun je op een hele simpele manier saaie meubels of objecten stukken leuker maken. Door bijvoorbeeld lelijke meubels op te spuiten kun je ze nieuw leven in blazen. Ik ben aan de slag gegaan met een koper spuitbus en heb hiermee mijn woning wat verfraait. Lees snel verder voor meer inspiratie!


Allereerst kocht ik dit witte tafeltje bij de Leenbakker. Op zich was het een prima bijzet tafeltje en was er niks mis mee maar ik wou dat het wat beter bij mijn interieur paste en net dat beetje extra had. Daarom heb ik besloten de onderkant van de poten op te spuiten met koper. Ik heb veel koperen accenten in mijn woonkamer dus hierdoor past het tafeltje een stuk beter bij de rest van mijn meubels. Subtiel, maar toch erg mooi!
De poten konden van het tafeltje afgehaald worden wat het een stuk gemakkelijker maakte. Het deel wat ik wit wou houden heb ik afgetaped en de rest heb ik opgespoten met een koperspuitbus. Zorg dat je dunne laagjes doet, zodat het niet gaat bubbelen en het mooi verdeelt is. Als alles droog is haal je de tape er af en klaar! Zo simpel is het.

Ik heb 2 koperen lantaars gekocht van de H&M home afdeling en kocht een leuke bloempot bij de Ikea. Ik merkte dat de bloempot een beetje wegviel bij het tafeltje aangezien ze beide wit waren. Om het koper wat terug te laten komen heb ik daarom wederom de onderkant koper gespoten. Ik vond het wel mooi om de bovenkant wit te laten zodat je daar nog een beetje het 'kant' effect houd en het wit wat terug laat komen. Leuke plant erin en je bloempot is helemaal af.
Eigenlijk had deze plant leuke gele bloemetjes, maar helaas is hij momenteel uitgebloeid..
Van mijn ouders heb ik een oude lamp gekregen toen ik ging verhuizen. De lampenvoet was bruin en stond totaal niet bij mijn interieur. Bij de Ikea kocht een witte lampenkap en de voet heb ik weer koper gespoten. Ik vond zelf het resultaat wel leuk staan. De lamp lijkt bijna nieuw. Dit heeft mij weer wat geld bespaard. Ik hoefde zo geen nieuwe lamp te kopen. 
Mocht je je nou afvragen waar je een koperen spuitbus kunt krijgen? Gewoon bij de Gamma! Spuitbussen zijn over het algemeen wel best prijzig. Gelukkig kun je aardig wat dingen opspuiten met 1 spuitbus en naar mijn mening is het het resultaat wel waard. Goedkoper dan een nieuwe lamp kopen of een nieuwe tafel. 
Zo kun je alles naar je eigen smaak brengen. Wat ook erg leuk is is met neon spuitbussen werken. Neon en wit is vaak een erg leuke combinatie. Of zilver of goud natuurlijk. 
Heb jij wel eens dingen opgespoten met een spuitbus? En wat vind je van mijn resultaat? Voorlopig heb ik wel even genoeg koperen accessoires in huis. Dus die spuitbus heb ik voorlopig niet meer nodig.

2 opmerkingen:

  1. Gaaf! Mooi resultaat. Ik zoek al een tijdje deze kleur spuitverf om de kroonluchter in de gang te spuiten.Ik zal eens kijken of ik deze spuitbus hier in de buurt kan vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is inderdaad ook een leuk idee voor een kroonluchter! Ik denk dat dat heel mooi kan worden. Hopelijk kun je zo'n spuitbus vinden, ik heb die van mij bij de gamma gekocht en hoorde ook dat de action ze had, maar bij 'mijn' action hadden ze alleen zilver en goud nog.

      Verwijderen